SPU bude opäť realizovať EIT Food projekt, do ktorého zapojí seniorov

napísal

SPU bude opäť realizovať EIT Food projekt, do ktorého zapojí seniorov

EIT Food RIS Consumer Engagement Labs je aktivita implementovaná partnermi EIT Food v rokoch 2019-2021 a koordinovaná Varšavskou univerzitou.

Projekt zapája cieľovú skupinu spotrebiteľov do predkonkurenčných fyzických, príp. online stretnutí zameraných na spoločné tvorenie, ktoré sú časovo obmedzené a zamerané na vývoj nových konceptov výrobkov.

V roku 2020 sa Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, pod záštitou prof. Adriany Kolesárovej, prodekanky pre vedu a výskum a zahraničné vzťahy na Fakulte biotechnológie a potravinárstva, prvýkrát zapojila do tejto aktivity, ktorej cieľovou skupinou boli starší spotrebitelia. Kvôli obmedzeniam súvisiacich s pandémiou COVID-19 prebiehal projekt EIT Food RIS CEL 2020 – „Zapojenie konzumentov do vývoja nového produktu” formou online kreatívnych seminárov.

Aj v tomto roku 2021 bude projekt implementovaný prostredníctvom SPU v Nitre Fakulty biotechnológie a potravinárstva v spolupráci s Výskumným centrom AgroBioTech ako aj ďalšími európskymi partnermi EIT Food, pričom sa budú opäť realizovať skupinové online stretnutia, ktoré budú nadväzovať na výsledky z minulého roku. Na stretnutiach sa zúčastnia starší spotrebitelia, vrátane minuloročných účastníkov seminárov.

Semináre budú zamerané na vybrané témy, týkajúce sa preferencií starších spotrebiteľov a ich spotrebiteľského správania, súvisiaceho s výberom potravín. Tak, ako minulý rok, aj tento rok budú stretnutia moderovať univerzitní výskumníci a výsledky online seminárov budú v ďalších implementačných krokoch sprostredkované miestnym potravinárskym spoločnostiam, maloobchodníkom a spoločnostiam obalového priemyslu, ktoré budú zapojené do projektu ako partneri z podnikateľského sektoru.

Fázy projektu EIT Food RIS CEL 2021 zahŕňajú:

· stretnutia pre spotrebiteľov so skupinovými diskusiami, individuálnymi a tímovými kreatívnymi úlohami,

· stretnutia s najmenej 20 miestnymi spoločnosťami, pôsobiacimi v potravinárskom sektore, v rámci ktorých budú spoločnostiam prezentované výsledky seminárov,

· záverečné spoločné stretnutie pre spotrebiteľov a potravinárske spoločnosti.

Ďalšie informácie o projekte EIT Food RIS Consumer Engagement Labs sú k dispozícii na webovej stránke projektu http://timo.wz.uw.edu.pl/cel/ .

Ísť späť