FEM vzdeláva 20 pedagógov z Ghany v oblasti digitálneho marketingu
napísal Renáta Chosraviová

Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre od 28. apríla do 2. mája vzdeláva v oblasti digitálneho marketingu dvadsať pedagógov z troch ghanských univerzít.
Vzdelávanie sa uskutočňuje v rámci dvojročného projektu DigiMarkt (Towards Digital Marketing in Technical and Vocational Education and Training in Ghana, 101182663), ktorý koordinuje spoločnosť Steinbeis Beratungszentren GmbH (Nemecko). Okrem SPU na projekte participuje ghanská Univerzita Aknentena Appiah-Menka pre výcvik zručností a podnikateľský rozvoj, Technická univerzita v Bolgatange a Technická univerzita v Cape Coast.
„Naším cieľom je umožniť účastníkom vzdelávania zvýšiť svoju digitálnu pripravenosť na technické a odborné vzdelávanie. Projekt zapojí účastníkov do spoluvytvárania DigiMarktu, ako aj do zlepšovania zručností učiteľov, školiteľov a mentorov v oblasti inovatívnych nástrojov, online pedagogiky a vyučovacích techník, najmodernejších technológií a trendov v online podnikaní,“ uviedla koordinátorka za SPU doktorka Jana Gálová.
V rámci programu sa ghanskí pedagógovia oboznámili aj s praktickými ukážkami výskumu spotrebiteľského správania v Laboratóriu spotrebiteľských štúdií FEM. Ako uviedol vedúci tímu učiteľov profesor Dissou Yarhands Arthur, vzdelávanie na SPU je pre nich veľmi cennou skúsenosťou. „Ghana je po Pobreží Slonoviny druhým najväčším producentom kakaa na svete. Produkuje 17 % svetového kakaa a jej jedinečný alpský terén a terén v dažďových pralesoch a rovníková poloha dodávajú miestne pestovaným bôbom drsnú, silnú kakaovú arómu. Mnohí z mladých ľudí, pedagógov, majú záujem začať nejakým startupom alebo si založiť podnik, napríklad na výrobu čokolády. Preto je pre nás veľmi dôležité získať čo najviac informácií o moderných technológiách, inovatívnych prostriedkoch a praktických skúsenostiach, ako svoje podnikanie v online priestore spropagovať,“ uviedol profesor Arthur.
Ako zdôraznila dekanka FEM profesorka Elena Horská, pre fakultu je takáto medzinárodná spolupráca a výmena informácií prínosom, keďže zvyčajne majú projektových partnerov najmä z Európskej únie. „Projekt nám ponúka možnosti pre rôzne aktivity, napríklad podpísanie memoranda o porozumení, využitie národných štipendijných programov alebo spoluprácu v rámci Erasmus svet. Sme veľmi radi, že môžeme medzinárodnej verejnosti aj prostredníctvom ghanských odborníkov prezentovať naše Laboratórium spotrebiteľských štúdií. Okrem toho sme túto aktivitu prepojili aj s Obchodnou akadémiou v Nitre a pozvali sme stredoškolákov, pre ktorých bude účasť na medzinárodnej odbornej diskusii tiež prínosom,“ povedala profesorka Horská.