Kirgizské pedagogičky naberali skúsenosti z riadenia štátnej správy na Slovensku

Piatok, 15 November 2013 17:08 Renáta Chosraviová Poľnohospodár 5-6/58
Tlačiť

58-5-6kirgiz1V rámci projektu HONOR vzdelávacieho programu TEMPUS - Vysoké ciele národnej organizačnej reformy (High objectives of National Organizational Reform -TEMPUS 530284-TEMPUS-1- 2012-1-ES-TEMPUS-JPHES), realizovala SPU v Nitre od 14. do 19. októbra intenzívny vzdelávací kurz pre zástupcov piatich kirgizských univerzít. Lokálnou koordinátorkou projektu je prof. Dr. Ing. Elena Horská.

Hlavným cieľom projektu, na ktorom participuje SPU v Nitre v spolupráci s Universitat politecnica de Catalunya v Barcelone, Univerzitou verejnej správy - ENA v Paríži a piatimi kirgizskými univerzitami, ktoré zabezpečujú aj vzdelávanie predstaviteľov miestnej a štátnej samosprávy vo svojej krajine, je reštrukturalizácia verejnej správy v Kirgizsku s podporou skúseností partnerov v EÚ. V rámci pobytu na SPU v Nitre 19 akademických funkcionárok a vysokoškolských učiteliek absolvovalo bohatý vzdelávací program. Okrem zaujímavých prednášok v ruskom i anglickom jazyku, ktoré si osobitne pre projekt pripravila prof.h.c. doc. Ing. Mária Kadlečíková, CSc., doc. Ing. Mária Fáziková, CSc., Ing. Eva Balážová, PhD., Ing. Marcela Chreneková, PhD., a Ing. Maroš Valach, PhD., absolvovali stretnutie s primátorom Nitry a predsedom ZMOS Jozefom Dvončom, s primátorom Liptovského Mikuláša Alexandrom Slafkovským a starostom Štrby Michalom Sýkorom, ktorí im predstavili svoje mestá a regióny, systém fungovania samosprávy a informovali ich o výsledkoch, ktoré dosiahli v uplynulom období. Mimoriadne podnetným pre prax bolo stretnutie a diskusia s Ing. Petrou Šuhajdovou, výkonnou riaditeľkou Oblastnej organizácie cestovného ruchu Jasná a Ing. Petrom Ághom, prezidentom Asociácie prednostov miestnej samosprávy SR. Na záver pobytu bol účastníčkam projektu odovzdaný certifikát. Ako sa vyjadrila Elvira Sagyntay Kyky, vedúca Kancelárie pre vedu, výskum a medzinárodné vzťahy z Issyk-Kuľskej štátnej univerzity, mnohé vedomosti a praktické skúsenosti nadobudnuté už v prvej fáze projektu, budú môcť realizovať, prípadne ich konfrontovať so zaužívanými tradičnými postupmi vo svojej krajine.

Renáta Chosraviová

58-5-6Kirgiz2

58-5-6kirgiz1